Sidebar

Grazina Cislikauskiene„Man, kaip dėstytojai, labai svarbu ne tik suteikti studentams žinių, bet ir juos įkvėpti“, – sako geriausia 2020 m. dėstytoja išrinkta Vilniaus universiteto (VU) Verslo mokyklos lektorė Gražina Cislikauskienė. Ji įsitikinusi, kad barjero tarp dėstytojo ir studento panaikinimas – tiesiausias kelias į atviras diskusijas, o užduodami klausimai leidžia išsiaiškinti studentų poreikius, interesus ir turimą patirtį.

Kas, jūsų nuomone, yra svarbiausia kuriant santykį, ryšį tarp dėstytojo ir studento?

Svarbiausia yra abipusė pagarba ir noras pažinti vienam kitą. Man svarbu susipažinti su studentais, paklausti, kas juos domina, kokie jų pomėgiai ir kas jiems svarbu. Taip pat visada akcentuoju, kad man studentai yra lygūs, jie man kolegos, o ne „pavaldiniai“, jie visada gali klausti, o jų nuomonė bus išklausyta. Iš studentų man svarbu gauti grįžtamąjį ryšį, todėl mokomės, kaip teisingai ji pateikti. Tikiu, kad mano grįžtamasis ryšis jiems padeda tobulėti

Ką šis santykis suteikia dėstytojui?

Kiekviena auditorija, kiekviena studentų grupė yra kitokia, nes kiekvienas žmogus yra skirtingas. Tik supratus jų poreikius galima tinkamai jiems pristatyti medžiagą, patraukti jų dėmesį. Užmezgus ryšį su studentais daug lengviau diskutuoti įvairiomis su dalyku susijusiomis temomis, tuomet visi esame atviresni, taip mažėja barjerai, kurie galbūt kartais trukdo bendrauti. Man kaip dėstytojai labai svarbu jausti, kad studentai yra susidomėję, man norisi ne tik suteikti jiems žinių, bet ir juos įkvėpti.

Kodėl svarbu yra klausti, kokia yra klausimo svarba?

Per klausimus galima suprasti, kas konkrečiai domina ir yra neaišku studentams. Visi ateina su skirtingu žinių bagažu ir skirtingomis patirtimis, todėl kartais tam tikri dalykai jiems yra geriau žinomi ir galima mažiau jiems skirti laiko, o kartais tenka paaiškinti nuodugniau. Klausimai parodo, ar jiems įdomu, o klausdama pati galiu išsiaiškinti jų poreikius ir tai kartais lemia tolimesnių paskaitų medžiagą.

 

Kokiais klausimais dažniausiai diskutuojate su studentais?

Dėstau verslo anglų kalbą, todėl mano paskaitose svarbiausia, kad studentai kalbėtų angliškai, nejaustų kalbos barjero, turtintų žodyną ir plėstų ne tik verslo suvokimą, bet ir kultūrines žinias. Mes daugiausia dėmesio skiriame darniai plėtrai ir vystymuisi (angl. sustainability), aktyviai gilinamės į su ekologija ir žmonių gerove susijusias temas. Analizuojame verslo pavyzdžius, studentai dalijasi savo patirtimi, kaip prisideda patys ir kaip kuria ateities viziją. Taip pat daug dėmesio skiriame inovacijoms, modernioms technologijoms ir socialiniams tinklams. Ši tema studentams ne tik aktuali, bet ir naudinga, todėl visada susilaukia aktyvių diskusijų. Be visų su verslu susijusių temų, randame laiko padiskutuoti ir apie paprastus dalykus, vertybes ir studentų asmeninius tikslus, patirtis. Tokie pokalbiai stiprina ryšį ir dar labiau padeda įsisavinti medžiagą, tad po paskaitų išeiname praturtėję visi.

Kaip apibūdintumėte, kas yra autoritetas? Kas jums yra autoritetas?

Man autoritetas yra kiekvienas žmogus, kuris į pasaulį žiūri atviromis akimis. Bendraujant su tokiu žmogumi jaučiasi abipusis ryšys, pagarba ir susidomėjimas. Iš tokių žmonių galima pasimokyti, sužinoti kažką naujo, o jie taip pat žiūri į tave atvira širdimi ir su noru pasisemti žinių. Nebūtinai reikia turėti titulą, pasiekimų sąrašą ar garsią pavardę norint būti autoritetu, kartais paprastumas ir nuoširdumas yra daug reikšmingesni ir prasmingesni rodikliai. Kai matau, kad studentai trykšta tokiomis savybėmis, man jie taip pat tampa autoritetais, nes tuomet ne tik jie iš manęs gali pasimokyti, o ir aš iš jų.

 

Plačiau apie Vilniaus universiteto projektą „Atverk pasaulį klausimais“ galite rasti čia: https://www.vu.lt/atverkpasauliklausimais/

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos