Sidebar

2024-04-01

 

VU Verslo mokykla priimdama socialiai atsakingus sprendimus ne tik galvoja apie poveikį aplinkai, bet ir siekia daryti teigiamą įtaką visos bendruomenės mąstysenai. Stebint bendruomenės narių vartojimą, atliekų rūšiavimo įpročius ir surenkamos taros skaičių, buvo pastebėta, kad žmonės nepasiima depozitinės taros, bet palieka šalia rūšiavimo konteinerių. Norint, kad depozitinė tara ne nukeliautų į plastiko konteinerius, o virstų gerumo Sharing is Caring misijos dalimi – VU VM prisijungė prie tvarios „Lidl Lietuva“ iniciatyvos!  LIDL2

VU VM surinkta depozitinė tara keliaus į artimiausius „Lidl“ parduotuvių taromatus. Surinktos lėšos bus skirtos vaikų dienos centrams, o jas prekybos tinklas padvigubins. Tokią iniciatyvą prekybos tinklas vykdo jau daugiau nei šešerius metus ir per šį laikotarpį kartu su pirkėjais paaukojo daugiau nei pusę milijono eurų! 

Paramą „Lidl Lietuva“ išdalins vaikų dienos centrus prižiūrinčioms organizacijoms – „Gelbėkit vaikus“, „Caritas“ bei „Maltos ordino pagalbos tarnyba“. 

Nuo šiol kviečiame besilankant VU VM depozitinę tarą palikti specialiai pažymėtoje vietoje ir taip priimti socialiai atsakingą sprendimą – ne tik saugoti gamtą, bet ir pasirūpinti tais, kuriems labiausiai reikia pagalbos. Jūsų paliktas buteliukas virs 20 ct. vertės parama. 

 Daugiau apie „Lidl Lietuva“ tvarumo veiklas bei tvarumo ataskaitą rasite čia.

 

2024-02-13

 52694638218 95d2120e60 k

Verslumas – viena pagrindinių pasaulio ekonomikos būklės sudedamųjų dalių. Šią savaitę naujausi, 2023-2024 m. tarptautiniai verslumo rodikliai pristatyti pasauliniame forume „Global Entrepreneurship Monitor” (GEM). Jau trečius metus iš eilės pagal verslumo indeksą pasaulyje pirmauja Jungtiniai Arabų Emyratai, šiemet surinkę 7,7 balo – aukščiausią kada nors užfiksuotą rezultatą. Lietuva su 6,1 balo pagal verslumo indeksą užima ketvirtą vietą (2022 m. – šešta vieta, 2021 m. – penkta vieta). Į pirmąjį dešimtuką taip pat patenka Indija, Saudo Arabija, Kataras, Estija, Nyderlandai, Korėjos Respublika, Šveicarija ir Kinija.

„Dėl tarptautinio pripažinimo mokslo, verslo ir politikos bendruomenėje GEM tapo pasauliniu verslumo informacijos šaltiniu. Tai didžiausias šios programos pasiekimas ir Vilniaus universiteto Verslo mokyklos mokslininkų dalyvavimas šioje programoje yra neabejotinas laimėjimas, kurio rezultatai gali būti sėkmingai naudojami priimant sprendimus Lietuvos ekonomikos ir kitose srityse”, – pastebi Vilniaus universiteto rektorius prof. dr. Rimvydas Petrauskas.

 

Lietuvoje – gerėjanti verslumo aplinka, bet mažėjantis gyventojų verslumas

Aukse 2 Moodys„Moody's“ didžiuojasi galėdama palaikyti GEM ir tiki šio projekto ilgalaikiu poveikiu bei svarba. Kaupdamas žinias apie naujas įmones, verslo plėtrą ir jų ekonominį bei socialinį poveikį, tyrimas suteikia neįkainojamų įžvalgų apie verslumo tendencijas valstybės lygiu ir padeda verslo lyderiams priimti geresnius sprendimus”, – dalinasi „Moody's Lithuania“, remiančios GEM tyrimo vykdymą Lietuvoje, vadovė Auksė Žukauskienė.

Lietuva šių metų pasauliniame verslumo stebėsenos tyrime (GEM) pasižymi plačia verslumo tinklaveikla – septyni iš dešimties suaugusiųjų pažįsta ką nors, kas neseniai pradėjo savo verslą. 2023 metais Lietuvoje pagerėjo 11 iš 13 verslumo plėtros sąlygų. Labiausiai situacija gerėjo pagal verslumo ugdymo rodiklį kolegijose ir universitetuose, taip pat mažėjo našta verslui dėl reguliavimo, teigiamai įvertintos ir Vyriausybės verslumo programos.

Vis dėlto nepaisant gerėjančios verslumo aplinkos, suaugusiųjų, pradėjusių arba vadovaujančių savo verslui Lietuvoje, 2023 m. buvo beveik dvigubai mažiau (6,7 proc.) nei 2022-aisiais (12,7 proc.) Didžiąją dalimi tai lėmė vyrų verslumo mažėjimas  – nuo 16,6 proc. iki 6,1 proc. vos per vienerius metus, o moterų verslumas sumažėjo nuo 9,0 proc. iki 7,2 proc.

Siekis užsidirbti pragyvenimui dėl Lietuvoje pastebimo darbo vietų trūkumo yra dominuojanti verslo kūrimo motyvacija, su kuria sutiko keturi iš penkių naujų verslininkų. Nors beveik pusė naują verslą pradėjusių ar vykdančių asmenų plėtoja individualią veiklą, maždaug kas penktas naujas verslininkas tikisi, kad įdarbins šešis ar daugiau žmonių per ateinančius penkerius metus.

Auga ankstyvosios stadijos verslo aktyvumas

Pagal GEM 2023-2024 m. tarptautinę ataskaitą ankstyvosios stadijos verslumo lygis toliau auga visame pasaulyje: iš 74 šalių, kurias GEM stebėjo penkerius ar daugiau metų (nuo 2001 iki 2023 metų), 38-iose ženkliai išaugo ankstyvosios stadijos verslumo aktyvumas. 

Lotynų Amerikos ir Karibų jūros regiono valstybės turi aukščiausius suaugusiųjų, pradedančių ir vykdančių naują veiklą, rodiklius, o mažiausiai naujų verslų pasaulyje pradedama Lenkijoje ir Maroke. Tarp naujų verslininkų darbo vietų kūrimo lūkesčiai didesni taip pat Lotynų Amerikos ir Karibų jūros regione: Puerto Rike, Čilėje, Brazilijoje ir Meksikoje.

Baimė kurti verslą ir nepakankamas verslumo ugdymas mokyklose išlieka

GEM pasaulinio tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad 37 iš 48 šalių ekspertai socialinę paramą moterims vertina kaip nepatenkinamą, o būsimųjų verslininkų – ypač moterų – baimė patirti nesėkmę vis dar yra didžiulė kliūtis kurti naujus verslus. Bent du iš penkių suaugusiųjų net matydami geras galimybes nepradėtų verslo, nes baiminasi, kad jis gali žlugti.

Verslumo ugdymas pasaulyje per pastaruosius 25 metus taip pat nedaug pasikeitė. Daugiau kaip pusėje GEM dalyvaujančių valstybių, tarp jų ir Lietuvoje, verslumo ugdymo rodikliai 2023 metais buvo įvertinti kaip silpniausi visoje verslumo ekosistemoje. Lietuvoje verslumo ugdymas buvo įvertintas žemiausiu balu, bet turima fizinė infrastruktūra – aukščiausiu įvertinimu.

Verslumas gali augti ir patiriant krizę

„Gaunami aktualiausi duomenys padeda sumažinti ateities neapibrėžtumą ir rasti novatoriškų sprendimų, kaip įveikti kai kurias didžiausias žmonijos egzistencines grėsmes”, – GEM naudas pastebi šio tyrimo Lietuvoje vadovė, VU Verslo mokyklos prof. dr. Saulė Mačiukaitė-Žvinienė.

Šių metų GEM tarptautinėje ataskaitoje pažymima, kad verslumo ekosistema gali augti ir krizės metu – teikiant novatoriškus sprendimus, padedančius suvaldyti krizę. Vėliau tai prisideda prie optimistiškesnio pokrizinio laikotarpio.

GEM pasauliniai duomenys paskelbti šią savaitę taip pat atskleidžia, kad verslumo aplinka nepriklauso nuo šalies pajamų lygio. Pavyzdžiui, Indija ir Kinija abi priklauso mažesnių pajamų grupei, bet patenka į geriausiųjų dešimtuką pagal verslumo indeksą.

Dėmesys verslų atsparumui ir darniam vystymuisi

Pagal šių metų GEM rezultatus visame pasaulyje verslininkai pasižymi dideliu atsparumu. Palyginus su bendrais visuomenės rodikliais, 32-se šalyse iš verslo per pastaruosius 12 mėnesių išeinantys suaugusieji daugiau nei du kartus dažniau tikisi pradėti naują verslą per ateinančius trejus metus.

Daug naujų ir jau įsitvirtinusių verslininkų prisideda prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslų, pavyzdžiui, 28-iose valstybėse vienas iš dviejų naujų verslininkų ėmėsi konkrečių veiksmų, kad iki minimumo sumažintų savo naujojo verslo neigiamą poveikį aplinkai. Brandaus verslo savininkai šioje srityje buvo dar aktyvesni.

Kaip teigia GEM tyrimo Lietuvoje vadovė S. Mačiukaitė-Žvinienė, šiandien GEM yra įrodymas, kad ilgalaikiai moksliniai tyrimai gali būti plėtojami universitetams, verslui ir vyriausybėms bendradarbiaujant tarptautiniu mastu. Ir nors GEM visame pasaulyje finansuojamas socialinių partnerių, ši programa sugebėjo išlikti nepriklausoma nuo įtakos ir objektyvi teikdama vertinimą beveik 70 proc. pasaulio verslumo ekosistemų.

„GEM Lietuva” ataskaitą Lietuvos ir pasaulio verslo, mokslo bei politinei bendruomenei organizatoriai, tarp jų ir Vilniaus universiteto Verslo mokykla (VU VM), pristatys šių metų gegužės mėn. 2022-2023 m. GEM tyrimą Lietuvoje VU Verslo mokykla vykdė bendradarbiaudama su Inovacijų agentūra. GEM tyrimo įgyvendinimą Lietuvoje ir Lietuvos narystę GEM pasaulio tyrime remia „Moody's Lietuva” bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

Pasaulinis verslumo stebėsenos tyrimas (Global Entrepreneurship Monitor, GEM) vykdomas jau 25-erius metus. Šią programą inicijavo pasaulio mokslininkai ir verslininkai, norėdami vertinti verslumo padėtį pasaulyje. Įtraukdami skirtingų valstybių gyventojus ir ekspertus, taikydami moksliniais tyrimais pagrįstą metodiką, verslumo poveikį jie matuoja ieškodami ryšio su skirtingais sektoriais, pavyzdžiui, švietimo, užimtumo, finansų ir aplinkos apsaugos ir pan.

2023-12-08

 IMG 1173 2 1

Gruodis džiugina ne tik artėjančiomis žiemos šventėmis, bet ir galimybe pasveikinti VU Verslo mokyklos (VU VM) geriausią metų dėstytoją.

2023-aisiais šis įvertinimas skiriamas doc. dr. Elzei Rudienei. VU VM ji dėsto rinkodaros, komunikacijos kanalų rinkodaroje, vartotojo elgsenos skaitmeninėje erdvėje ir integruotos rinkodaros komunikacijos kursus. Sveikiname!

„Dėstant man svarbiausia, kad studentai prisimintų, jog teorija skirta ne tik mokslininkams – į ją sutelpa ir tyrimai, ir daug kitų įdomių atradimų. Be dėstymo dar kuruoju studentus rašančius baigiamuosius darbus. Studentais visada tikiu ir drąsinu juos, o jie moka nustebinti savo kūrybiškumu“, – dalinasi doc. dr. E. Rudienė.

Studentai dalindamiesi įspūdžiais apie E. Rudienės dėstomus dalykus mini praktinį mokymąsi per kūrybiškas užduotis, realių situacijų, įvykių aptarimą, toks dėstymo stilius jiems padeda geriau suprasti ir teorinius aspektus iš mokslinės literatūros.  

 

2023-11-24

 

Pirmakursi (-e),

Kaip sako Vilniaus universiteto Verslo mokyklos (VU VM) studentas Boris Kim, „go farther than you are right now“ (liet. „keliauk toliau nei esi šiuo metu“). „Asian track“ kursas – sukurtas VU VM bendradarbiaujant su VU Konfucijaus institutu – suteikia tokią galimybę ugdyti naujas kompetencijas ir įgyti tarpkultūrinių žinių, peržengiančių geriau pažįstamas Europos ribas.

Pirmo kurso studentai išbandydami „Asian track“ supažindinami su Azijos šalių kultūriniais ypatumais, mokosi kinų kalbos ir sėkmingo verslo vystymo Azijos rinkose. Ir nors kinų kalbos mokymasis gali kelti iššūkių, kalbėjimo praktika palengvina integraciją svečioje šalyje ir atveria daugiau karjeros kelių.

Jei nori kitais metais plėsti savo galimybių ribas, dar gali suspėti pateikti prašymą „Asian Track“ kursui iki gruodžio 12 d.

Konkurse gali dalyvauti 1-o kurso bakalauro studijų studentai, kurie iki anksčiau nurodytos datos studijų tarnybai Vilniaus universiteto Informacinėje sistemoje (VU IS) pateikia laisvos formos prašymą ir motyvacinį laišką. 

Kas tavęs laukia?

  • kinų kalbos ir Azijos regiono kultūros kursai, vyksiantys II-IV studijų semestrų metu.
  • kursų baigimą patvirtinantis pažymėjimas; 
  • studijų mainų semestras Pietų Korėjos, Honkongo, Singapūro ar Taivano universitete ir/arba vasaros stovykla.  

Konkurso eiga:

  • Motyvacinius pokalbius atrankos komisija organizuos po gruodžio 12 d. 
  • Modulis organizuojamas, kai grupę sudaro ne mažiau kaip 10-12 ir ne daugiau nei 20 studentų.   
  • Konkursui pasibaigus, iki gruodžio 15 d. studentai informuojami apie sudarytą arba ne modulio grupę. 
  • Kinų kalbos mokymas vykdomas anglų-kinų kalbomis.  

Daugiau apie „Asian Track“ gali išgirsti iš jau šį kursą išbandžiusių studentų. Pokalbis su VU VM Tarptautinio verslo (anglų kalba) 4 kurso studentais Boris Kim bei Andrea Carolina Ramirez Salaverria apie kinų kalbos pamokas ir dvišalių mainų programas Honkongo bei Singapūro vadybos universituose – čia.

Kyla klausimų? Kreipkis į VU VM tarptautinių ryšių koordinatorę Danutę Butkienę: 

asian track

2023-10-24

 

TwXaEzCc44Fv-VU-x-WU.2.jpg

Vilniaus universiteto Verslo mokykla (VU VM) ir „Western Union Foundation” surėmė pečius – kartu Lietuvos švietimo atstovus ir moksleivius kvies domėtis inovacijomis, kurios keičia švietimą. Lapkričio 9 d., Litexpo parodų ir kongresų centre, vyksiančioje konferencijoje „Web3: Impact the Economy” VU VM drauge su „Western Union Foundation” organizuos sesiją „Education Prerequisite”. Joje profesionalai, praktikai kalbės apie Web3 galimybes. Mokytojai ir moksleiviai šioje sesijoje galės dalyvauti nemokamai. Taip pat jie galės lankytis „Web3: Impact the Economy” erdvėje, skirtoje užmegzti naujų ryšių. Svarbu paminėti, kad į renginį kviečiami ir ukrainiečiai vaikai, gyvenantys Lietuvoje.

Web3 – švietimo ateitis

Web3 technologijos siekia interneto vartotojams suteikti daugiau galių nuspręsti, kaip naudojami jų duomenys, kaip saugomas privatumas, sumažinti tarpininkų skaičių ir suteikti daugiau laisvės bei galimybių internete. Tam dažniausiai naudojama blokų grandinės technologija, kuriami skaitmeninės tapatybės sprendimai, siekiama kuo labiau decentralizuoti Web3 aplikacijas ir kt.

Mokiniams ši technologija taip pat naudinga. Web3 leidžia kiekvienam besimokančiam kontroliuoti savo pažangą ir individualizuoti mokymosi patirtį. Tyrimais nustatyta, kad mokiniai, naudodami virtualią realybę, iki 4 kartų greičiau įsisavina turinį.

Virtuali realybė skatina mokymosi procesą

Pasak VU Verslo mokyklos direktorės dr. Birutės Miškinienės, Web3 yra technologijų junginys, kur virtualūs pasauliai susijungia su metavisata. Tai labai aktualu šiuolaikiniam švietimui, nes sukuriamos galimybės mokytis ir virtualioje realybėje kurti turinį. Atsiranda daugiau galimybių eksperimentuoti, ką mokyklose ne visada įmanoma įgyvendinti. Ypač kalbant apie regionų mokyklas, nutolusias nuo didžiųjų miestų.

„Turint keletą virtualios realybės akinių galima virtualiai atlikti chemijos, fizikos, biologijos eksperimentus ir netgi „apsilankyti” užsienio šalyse” – sakė dr. Birutė Miškinienė.

VU Verslo mokyklos direktorė taip pat priduria, kad Web3 gali moksleiviams suteikti galimybę žaisti mokantis ir iš to užsidirbti. Turinys, kurį išklauso ar išmoksta mokiniai, gali būti paverčiamas finansine išraiška asmeniškai sau arba komandomis, pavyzdžiui, su klase užsibrėžus bendrą tikslą. Plačiau apie tai bus kalbama lapkričio mėn. vyksiančiame renginyje.

Universiteto ir verslo bendradarbiavimas

„Western Union Foundation” jau kurį laiką bendradarbiauja su Vilniaus universitetu, investuoja į socialines veiklas.

„Trečius metus bendradarbiaujame su VU VM ir jau anksčiau rėmėme kitus renginius. „Western Union” tęsia socialinę misiją ugdyti talentus Lietuvos mokyklose ir padeda jiems sužinoti apie

įvairesnius ugdymo įrankius. Švietimas yra viena svarbiausių „Western Union Foundation” strateginių krypčių. Bendradarbiavimas su universitetų, kolegijų bei mokyklų jaunaisiais talentais – puiki galimybė paremti naujos kartos specialistus Lietuvoje ir už jos ribų. Prie „Education Prerequisite” prisidedame ne tik finansiškai – kviečiame mentorius, kurie su mokytojais, dėstytojais dalinsis idėjomis, kaip taikyti technologijas ugdymo procese”, – sakė „Western Union Foundation Lithuania” prezidentė Simona Ovčarikė.

Didžiausia WEB3 konferencija Baltijos šalyse – lapkričio 9 d. LITEXPO parodų ir kongresų centre.

 

2023-10-10

 

IMG 3095 1 1 1Prasidėjus naujiems studijų metams, norime paskatinti studentus ir skelbiame konkursą 300 EUR vienkartinei VU VM vardinei stipendijai gauti!

Stipendija skiriama už aktyvią visuomeninę, mokslinę ir savanorišką veiklą, VU VM vardo viešinimą, tarptautiškumo sklaidą, verslumą, kūrybiškumą ir inovatyvumą bei išskirtinius studijų ir mokslo rezultatus.

Studentas (-ė), pageidaujantis (-i) dalyvauti konkurse 300 EUR vienkartinei VU VM stipendijai gauti, iki 2023 m. spalio 20 d. turi pateikti:

1. prašymą stipendijai gauti (laisvos formos prašymas per VU IS (e-prašymai);

2. šią formą, kurią turi pridėti prie pildomo prašymo.

Jei manai, kad atitinki nuostatuose išvardintus kriterijus, laukiame tavo prašymo! 

2023-10-03

 

Vilniaus universiteto Verslo mokykla (VU VM) pasirašė strateginės partnerystės sutartį su Amerikos verslo rūmais Lietuvoje („American Chamber of Commerce in Lithuania“, AmCham) – didžiausiais užsienio verslo rūmais ne tik Lietuvoje, bet ir visame Baltijos regione. Šis bendradarbiavimas atvers daugiau galimybių universitetui stiprinti ryšį su verslu, kurti bendrus projektus, studentams studijų metu gilinti žinias lyderiaujančiose tarptautinėse ir vietinėse bendrovėse, o vėliau –  įsidarbinti. AmCham nariams strateginė partnerystė leis prisidėti prie verslumo skatinimo, studijų kokybės gerinimo ir talentingų darbuotojų paieškų.

Jungtinės Amerikos Valstijos išsiskiria kaip šalis, kurioje verslas pasižymi itin glaudžiu ir aktyviu bendradarbiavimu su universitetais. Dėl to JAV aukštasis mokslas tapo prieinamesnis, sudarytos geros sąlygos studentams kurti verslus, jaunimui greitai įsilieti į darbo rinką, mokslui ir verslui drauge vykdyti reikšmingus mokslinius tyrimus, įmonėms aktyviai prisidėti prie filantropijos.

„Glaudūs JAV įmonių ir universitetų santykiai suvaidino reikšmingą vaidmenį Jungtinių Amerikos

Valstijų ekonomikos augimui, inovacijoms, skatinant svarbius mokslinius tyrimus, švietimo kokybės gerinimui, lyderiaujančių universitetų ir garsių įmonių atsiradimui. Todėl VU VM ir AmCham partnerystės tikslai net keli: padėti plėsti studentų žinių portfelį, kartu su verslo pagalba suteikti studentams sąlygas įgyti praktinių žinių ir patirčių, suteikti tinkamas sąlygas ateities talentų auginimui. Sieksime Lietuvos verslo bendruomenei plačiau pasakoti apie JAV pavyzdį – sėkmingą verslų ir universitetų bendradarbiavimą. Taip pat kviesime Amerikos verslo rūmų Lietuvoje asociacijos narius dalintis savo žiniomis su studentais, drauge kurti projektus, skatinančius visuomenės augimą“, – sakė VU Verslo mokyklos vadovė dr. Birutė Miškinienė.

Amerikos verslo rūmai Lietuvoje yra tapusi didžiausiais užsienio verslo rūmais mūsų šalyje ir Baltijos regione, vienijanti per 185 JAV, tarptautinių bei vietinių įmonių Lietuvoje, kartu kuriančių per 40 tūkst. darbo vietų visoje šalyje. Asociacijai priklauso tokios tarptautinės bendrovės kaip „Apple“, „META“, „AWS“, „Google“, „IBM“, „Johnson & Johnson“ bei daugelis kitų.

Amerikos verslo rūmų Lietuvoje vykdomoji direktorė Živilė Sabaliauskaitė. 1

Živilė Sabaliauskaitė

„Dirbant su JAV ir kitų užsienio šalių investuotojais, pastebime, kad talentų trūkumas Lietuvoje yra kritinė problema lemianti investicijų dinamiką. Todėl džiaugiamės, kad pasirašę strateginės partnerystės sutartį su Vilniaus Universiteto Verslo mokykla kartu su AmCham Žmogiškųjų išteklių ir Migracijos komiteto verslo atstovais galėsime nuosekliai prisidėti prie aukštos kvalifikacijos specialistų auginimo ir ugdyti trūkstamų sričių talentus. Tai matome kaip prasmingą kelią verslo ir mokslo partnerystės srityje“, – sako Amerikos verslo rūmų Lietuvoje vykdomoji direktorė Živilė Sabaliauskaitė.

Užimtumo tarnybos duomenimis pernai metais su darbuotojų trūkumu susidūrė dvi iš penkių įmonių Lietuvoje. Beveik pusė įmonių pagrindine to priežastimi įvardijo nepakankamą darbo ieškančiųjų kvalifikaciją (48,9 proc.). Panaši dinamika Lietuvoje išlieka jau keletą metų iš eilės ir signalizuoja darbdaviams, kad pokyčiui reikia kurti arba kelti darbuotojų kvalifikaciją.

Božena Petikonis Šabanienė

Božena Petikonis-Šabanienė

AmCham Žmogiškųjų išteklių ir Migracijos komiteto vadovės Boženos Petikonis-Šabanienės teigimu, tarptautinės įmonės šiuo metu aktyviai investuoja į talentų ir reikiamų kompetencijų vystymą – tiek per vidinius mokymus, tiek bendradarbiaudami su švietimo įstaigomis.

„Daugelis mūsų, Amerikos verslo rūmų Lietuvoje, narių yra tarp tų, kurie neša bendradarbiavimo su mokyklomis ir universitetais vėliavą, tačiau suprantame, kad santykio užmezgimas, bendradarbiavimo palaikymas yra nemažai laiko ir darbo valandų reikalaujantis procesas, kuriam mažos ir vidutinio dydžio įmonės kartais tiesiog neturi vidinių išteklių. Mūsų siekis buvo panaudoti didesnių narių patirtį ir verslo rūmus kaip platformą, kurioje naujesni ar mažesni verslai bei tie, kurie dar nebuvo pradėję bendradarbiavimo su švietimo įstaigomis, galėtų lengviau prisistatyti studentams, paprasčiau inicijuoti konkretų projektą, o galbūt ateityje ir kurti programas ar modulius kartu. Tikime, kad darbe su švietimo įstaigomis verslas turi bendradarbiauti, o ne varžytis. Aukštesnė darbuotojų kvalifikacija padeda tiek pritraukti naujas užsienio investicijas, tiek kurti aukštesnės pridėtinės vertės produktus ir paslaugas eksportui. Šiame bendradarbiavime laimi ir studentai, kurie turi galimybę susipažinti su verslais jau studijų pradžioje bei mokytis iš realių situacijų ir praktikuojančių ekspertų. Džiaugiamės, kad platforma startuoja bendradarbiaujant su ilgalaikes tradicijas puoselėjančia VU Verslo mokykla", – teigia B. Petikonis-Šabanienė.

 

VU_VM_ir_AmCham_atstovai.jpg

 

2023-09-08

 

Pasirengę tyrinėti antrepremainai gifukasnerystės pasaulį? Kviečiame registruotis studijų mainams ir 2024 pavasario semestrą pradėti užsienyje!

Štai ką VU Verslo mokyklos studentai Estela Marcinkevičiūtė ir Mikalai Adzintsou pasakoja apie savo mainų patirtis:

  • Tai gera proga pažinti skirtingas kultūras, švietimo sistemas ir plėsti savo pasaulėžiūrą;
  • Mainų metu augi tiek kaip būsimas profesionalas, tiek kaip žmogus;
  • Turėsi galimybę rasti draugų iš viso pasaulio visam gyvenimui.

 

❕ Registracija Erasmus ir ARQUS/Coimbra Group studijų mainams vyks iki rugsėjo 21 d., o dvišaliams mainams – iki spalio 1 d. 

Turi klausimų? Atsakysime į juos visus vebinaro metu. Gali rinktis vieną iš datų:

Rugsėjo 12 arba 13 d. 14 val. (UTC+3) 

 

Visa svarbiausia informacija apie studijų mainus – čia.

2023-09-07

 

Pažinti ir keliauti po žinių bei mokslo pasaulį galima ne vien sėdint klasėse ar skaitant knygas, bet ir interaktyviai bei gyvai tyrinėjant kasdienius reiškinius. Vilniaus universitetas (VU) pristato Vaikų universitetą, į kurį kviečiami tiek pirmokai, tiek dvyliktokai. Pirmoji rudens sesija bus skirta pradinių klasių moksleiviams, o vyresni galės įsitraukti į kitas universiteto siūlomas veiklas.

DSC 4671 „Džiaugiuosi atgaivinama tradicija supažindinti su Vilniaus universitetu moksleivius, smalsų jaunimą. Tikiuosi, kad šis projektas padės geriau suprasti mokslo svarbą ir tiesos paieškų grožį. Net ir didieji mokslo atradimai prasideda nuo smalsumo, nuotykio jausmo, kurį, tikiu, išgyvensite ir jūs“, – sako Vilniaus universiteto rektorius prof. Rimvydas Petrauskas.

Prisistatys su eksperimentų šou ir magija

Vaikų universiteto atidarymo festivalis  „Mokslo magija“ vyks rugsėjo 16-ąją VU didžiajame kieme, kur moksleivių ir jų tėvų lauks universiteto veiklų pristatymas, ,,N2” komandos paruošti eksperimentai, iliuzionisto Manto Wizard magijos šou, susitikimai su įkvepiančiomis asmenybėmis, „Eurovizijos“ dalyvės Monikos Linkytės pasirodymas.

,,Manau, kad pažinimo jausmą pasauliui reikalinga skatinti nuo mažų dienų. Juk kiek daug pasaulio spalvų atsiveria įsigilinus į vieną ar kitą mokslo sferą, o tos žinios panaudojamos nuo kritinio mąstymo puoselėjimo iki kūrybos. Juolab padaugėja temų, kuriomis galima palaikyti pokalbį su įvairiausio amžiaus žmonėmis. Svarbiausia, matyt, išgirsti, kur ir apie ką vaikams įdomu tas žinias gilinti! Aš visuomet buvau labiau linkusi į menus, šioje srityje stengiuosi žinių bagažą auginti kiekvieną dieną“,  – savo patirtimi dalijasi atlikėja M. Linkytė.

Pasak festivalį organizuojančių VU Verslo mokyklos Mokymosi visą gyvenimą centro atstovų, universiteto bendruomenė sieks pristatyti moksleiviams tai, ką turi geriausio ir įdomiausio. Kiekvienas fakultetas rengia atskirą programą. Nuo istorinių kovos menų ir eksperimentų su sausu ledu iki dirbtuvių, kurių metu moksleiviai bus mokomi užsirašyti savo vardą Rytų kalbomis.

Specialios sesijos, akademijos, ekskursijos

DSC 5085 Pirmoji sugrįžtančio Vaikų universiteto sesija vyks spalio 14-lapkričio 18 dienomis. Šeštadieniais 1–4 klasių moksleivių lauks VU dėstytojų vedami  užsiėmimai ir paskaitos, kuriose bus ieškoma sąsajų tarp istorijos mokslo ir kompiuterinių žaidimų, sprendžiamos ekologijos dilemos, žaismingai gilinamasi į lietuvių kalbos subtilybes bei daugybė kitų veiklų.

Pasak Vitos Remenytės, VU VM Mokymosi visą gyvenimą centro vadovės, Vaikų universitetas – tai erdvė, kuri kviečia vaikus pasinerti į mokslo pasaulį, pažadinti jų smalsumą, klausti ir gauti atsakymus į jiems aktualius klausimus, atrasti naujas veiklas, susipažinti iš arčiau su visais VU padaliniais, patirti naujų įspūdžių ir atradimų.

„Natūralu, kad po pažinties su universitetu seka domėjimasis pasirinkta kryptimi,  gilinimasis į mokslo sritį, kurią jie atrado ir mato prasmę bei augimą. Todėl pradedame nuo mažų atradimų su pirmokais-ketvirtokais, toliau keliaujame į mokyklas, akademijas ir kitus užsiėmimus vyresnių klasių moksleiviams, kur jie kryptingai tobulina savo žinias ir įgūdžius, gilinasi į pasirinktą sritį, kurią sieja su savo tolimesniu gyvenimu, profesine veikla ir asmeniniu augimu. Todėl kviečiame vaikus klausti, atrasti, kurti ir augti kartu su universitetu“, – teigia V. Remenytė.

Vyresnių klasių moksleiviai nuo rugsėjo gali pasirinkti konkrečios mokslo krypties (fizika, chemija, matematika ir pan.) mokyklas arba skaitmenines paskaitas savarankiškam mokymuisi, karjeros ir studijų konsultacijas. Klasės gali registruotis ir apsilankyti fakultetuose, ekskursijose ir edukacinėse veiklose VU Botanikos soduose, medicinos, geologijos, zoologijos, Vilniaus universiteto muziejuose, herbariume, Gyvybės mokslų centro laboratorijose, pabėgimo kambaryje „Matematikos kosmosas“. Kauno fakultetas kviečia į rašytojo, subtitravimo, garsinio atvaizdavimo dirbtuves, kibernetinio saugumo ir rinkodaros technologijų pamokas. Visos naujienos apie Vaikų universitetą skelbiamos vaiku.vu.lt.

2023-09-06

 

Vilniaus universiteto Verslo mokykla (VU VM) pasirašė strateginės partnerystės sutartį su „Fintech Hub LT“ asociacija. Įstaigos susitarė dėl mažiausiai penkerius metus truksiančio bendradarbiavimo, kurio metu bus siekiama plačiau supažindinti tiek akademinę, tiek studentų bendruomenę su „fintech“ sektoriumi, ieškoti bendrų sąlyčio taškų.

Pasak VU VM mokyklos vadovės dr. Birutės Miškinienės, universitetas ir „Fintech Hub LT“ ateinančiais metais bendradarbiaus stiprinant aukštojo mokslo ir verslo partnerystę. Tai bus įgyvendinama kartu dalyvaujant mokslo bei verslo veiklose, vykdant įvairias iniciatyvas, kurios skatintų kuo didesnį studijų atitikimą darbo rinkos poreikiams. Taip pat bus rengiamos studentų praktikos įmonėse.

„Džiaugiamės, kad ši partnerystė bus naudinga mūsų studentams, o taip pat ir verslo atstovams. Besimokantiems Verslo mokykloje itin aktualu sužinoti kuo daugiau apie dabartinį verslo pasaulį, įmonių veikimo principus, verslo kūrimą bei vadovavimą jam. Kviesime „Fintech Hub LT“ atstovus pasidalinti profesine patirtimi su mūsų studentais, o pastaruosius – skatinsime įsitraukti sprendžiant aktualias verslo problemas“, – kalbėjo dr. B. Miškinienė.

Įstaigos susitarė, kad verslo atstovai dažniau dalyvaus VU Verslo mokyklos organizuojamuose renginiuose, projektuose bei kitose veiklose, taip sukuriant galimybę užmegzti profesinių kontaktų. Studentai gaus daugiau progų ne tik atlikti praktiką pasirinktose gerą vardą pelniusiose įmonėse, bet ir dalyvauti bendrų projektų įgyvendinime. Tai, savo ruožtu, dar labiau priartins studentus prie Lietuvos verslo kasdienybės.

„Fintech Hub LT“ valdybos pirmininkės Astos Grigaitytės manymu, verslo ir būsimų specialistų bendradarbiavimas dabartiniame pasaulyje – ypatingai svarbus.

„Nemaža dalis studijų kryptį pasirinkusių jaunuolių tik paskutiniame kurse šiek tiek daugiau sužino apie sritį, kurioje nori dirbti ir tobulėti. „Fintech“ yra vienas iš sparčiausiai augančių sektorių. Šiuo bendradarbiavimu norime suteikti galimybę studentams sujungti teoriją su praktika kaip įmanoma anksčiau. Kontaktų užmezgimas, galimybė užduoti klausimus ir iš arti stebėti bei išbandyti darbus, kurių mokosi, neabejotinai suteiks privalumų patekus į darbo rinką. Praktikos versluose studentams gali sutrumpinti kelią darbo rinkoje ir atverti galimybes pradėti dirbti iškart po studijų“, – teigė A. Grigaitytė.

Ši partnerystė taip pat reiškia, kad „Fintech Hub LT“ asociacijos nariai bus skatinami dalyvauti VU VM organizuojamose veiklose. Kai to prireiks, VU mokslininkai prisijungs prie verslo atstovų sprendžiant iškilusias problemas.

 

VUBS3

2023-07-04

 

Jungtinis Vilniaus universiteto Verslo mokyklos (VU VM) ir Lankasterio universiteto Mokslo ir inovacijų centras R-E-D kviečia VU VM dėstytojus (-as) į renginį, kurio tikslas – aptarti praktikas, palengvinančias universiteto studentų, dėstytojų mokymą ir mokymąsi etikos, atsakingo bei ekologiško tvarumo srityse. Diskusijose, seminaruose, kurie 2023 m. rugsėjo 21 d. vyks Lankasterio universitete, bus dalinamasi praktika, idėjomis, mokysimės vieni iš kitų, apmąstysime su minėtomis sritimis susijusias problemas ir galimybes.

 

Norintys dalyvauti renginyjeiki 2023 m. liepos 17 d. 9.00 val. turi užpildyti formą  bei pasirinkti vieną iš keturių galimų sesijos formatų:

  • standartinį 10 min. trukmės pranešimą su 5 min. klausimų ir atsakymų sesija;
  • 45 minučių trukmės interaktyvų seminarą;
  • pokalbį konkrečia tema ir/arba klausimu. Temų sąrašas pateikiamas aprašyme. Organizatoriai gali padėti surasti pokalbio vedėją;
  • diskusiją ir klausimų bei atsakymų sesiją tam tikra tema ir/arba klausimu. Organizatoriai gali padėti surasti diskusijos grupės pirmininką, kuris su grupės nariais parengtų klausimus.

Pildant formą taip pat reikėtų pateikti trumpą pasirinkto formato aprašymą.

Organizatoriai informuos užsiregistravusius, ar jų paraiškos priimtos iki 2023 m. liepos 24 d. 

 

Mokslo ir inovacijų centrą R-E-D (angl. Research, Engagement and Delivery Research Center) įsteigė Lankasterio universitetas (Jungtinė Karalystė) su Vilniaus universitetu. Šis renginys – viena ir R-E-D centro veiklų. Jo organizatorius – Pentlando tvarumo versle centras (Jungtinė Karalystė). 

Renginio cover footage

2023-06-01

 

Kviečiame teikti paraiškas 2023 m. priėmimui į bakalauro studijų programas Vilniaus universiteto Verslo mokykloje.

Šiemet siūlome šias I pakopos studijų programas (lietuvių ir anglų kalba):

  • Tarptautinis verslas – programa, svajojantiems sukurti savo startuolį, tapti pasirinktos verslo srities ekspertais ir ugdyti antreprenerišką mąstyseną, veržlumą, kūrybiškumą, inovatyvumą sprendžiant realius verslo iššūkius.
  • Tarptautinis verslas (sesijomis) – programa pritaikyta dirbantiems – jau turintiems savo verslą ar apie tokį galvojantiems. Tinkanti ir gyvenantiems užsienyje, keliaujantiems. Skirta norint mokytis ir gilinti žinias apie verslo organizavimą ir valdymą.
  • International Business (anglų k.) – programa anglų k., pagrįsta realių verslo iššūkių sprendimu, tarpkultūrine aplinka. Čia ugdoma antrepreneriška mąstysena, įgyjama žinių apie dinamišką verslo pasaulį: tvarumo ekonomiką, komunikaciją, rinkodarą, pardavimus.
  • Verslo finansai – programa, norintiems mokytis iš geriausių finansų srities profesionalų ir keliauti po finansų pasaulį, susipažįstant su Centrinių bankų ir jų monetarinės politikos, baigiant įmonių finansų valdymu.
  • Verslo finansai (sesijomis) – programa pritaikyta dirbantiems. Tinkanti ir gyvenantiems užsienyje, keliaujantiems. Skirta norint mokytis analizuoti, planuoti, prognozuoti, kontroliuoti pinigų srautus, vertinti investicijų galimybes, rengti biudžetus ir standartus, teikti finansų valdymo pasiūlymus įmonės vadovybei ir dar daugiau.
  • Verslo duomenų analitika – tarpdisciplininė programa, sukurta drauge su VU Matematikos ir informatikos fakultetu, norintiems lavinti verslo duomenų statistinės analizės gebėjimus, suteikianti šiuolaikines statistikos, mašininio mokymosi, verslo ir finansų žinias bei gebėjimus, reikalingus duomenų rinkimui, sisteminimui, analizei ir rezultatų interpretavimui.
  • Aukštųjų technologijų fizika ir verslas – programa, sukurta su VU Fizikos fakultetu, skirta ateities vadovams (-ėms), siekiantiems įvertinti naujų technologijų diegimo svarbą ir efektyviai organizuoti įmonių veiklą. 

Daugiau informacijos apie bendrojo priėmimo į bakalauro studijų programas etapus ir terminus – čia.

Stojimo į bakalauro programas žingsniai – čia.

 

1920x520 web 2 skaidre

2023-05-30

 

Artėjant semestro pabaigai, norime paskatinti studentus ir skelbiame konkursą 300 EUR vienkartinei VU VM vardinei stipendijai gauti! Stipendija skiriama už aktyvią visuomeninę, mokslinę ir savanorišką veiklą, VU VM vardo viešinimą, tarptautiškumo sklaidą, verslumą, kūrybiškumą ir inovatyvumą bei išskirtinius studijų ir mokslo rezultatus.

Jei manai, kad atitinki išvardintus kriterijus, lauksime tavo prašymo nuo 2023 m. birželio 1 d. iki birželio 12 d.

 

Studentas (-ė), pageidaujantis (-i) dalyvauti konkurse 300 EUR vienkartinei VU VM stipendijai gauti, iki 2023 m. birželio 12 d. turi pateikti:

1. prašymą stipendijai gauti (laisvos formos prašymas per VU IS (e-prašymai);

2. šią formą, kurią turi pridėti prie pildomo prašymo.

Jei manai, kad atitinki nuostatuose išvardintus kriterijus, laukiame tavo prašymo! 

 

GMA 0327 WEB

2023-05-25

 

Lyderystės sąvoka nuolat keičiasi. Vis svarbesnė tampa antrepreneriška mąstysena grįsta lyderystė. Tad ko reikia, kad būtum antreprenerišku (-a) lyderiu (-e)?
 
Apie tai kalbėsime vebinare-diskusijoje „Future Leadership: What? When? How?“ su:
  • VUVM vadove Dr. Birute Miškiniene
  • Verslininku, investuotoju Martynu Kandzeru
  • „Moody's Lithuania“ vadovu Mariano Andrade Gonzalez
  • VUVM MBA Entrepreneurship & Innovation programos alumni Dr. Marija Jakubauskiene
  • Kūrybiškumo ir inovacijų profesoriumi bei konsultantu Dr. Christian Byrge.
Rezervuokite savo vietą vebinare čia
 
Ir susitikime birželio 1 d. 16 val. VUVM Facebook puslapyje, kur transliuosime diskusiją.
 
Pradėkime vasaros sezoną nuo pokalbio apie ateities lyderystę! 
 
future leadership webinar 1

2023-05-22

 

Vilniaus universiteto Verslo mokykla, Inovacijų agentūra, Vyriausybės ir Seimo atstovai kartu su ekspertais, kitų šalių diplomatais, įmonių vadovais bei investuotojais šiandien vykusiame forume „Pasaulio verslumo įžvalgos: Lietuvos perspektyvos ir iššūkiai“ dalinosi Pasaulio verslumo stebėsenos (angl. Global Entrepreneurship Monitor, GEM) rezultatais, Lietuvos verslumo pokyčiais bei ateities tendencijomis. Lietuva į GEM tyrimą sugrįžo po beveik dešimtmečio pertraukos 2022 metais ir rikiuojasi tarp pirmaujančių šalių verslumo srityje.

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė neabejoja, kad šie rezultatai rodo augantį šalies verslumą ir besikeičiančiomis situacijomis pademonstruotą atsparumą. „Kas penktas Lietuvos gyventojas per artimiausius 3 metus tikisi pradėti verslą, tad lieka tik pasidžiaugti kylančiu Lietuvos verslumu, kuris ir toliau kuria daugiau galimybių šalies gyventojams bei uždega inovacijų šviesą įvairiuose sektoriuose. Lietuvos mažųjų įmonių atsparumas per pastaruosius kelerius metus buvo ne tik įkvėpimas, bet ir esminis mūsų ekonomikos, inovacijų, socialinio, švietimo ir sveikatos sektorių variklis“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė.

Inovacijų agentūros Pažangos departamento vadovė Patricija Reut pastebi, jog paskutinį kartą atliktas 2011–2014 metų GEM tyrimas tapo atspirtimi identifikuojant svarbiausias verslo pradžios ir vystymo problemas bei kuriant naujas priemones verslumo skatinimui, o dabar turint naujausius duomenis, tai leidžia įvertinti pasiektą pažangą.

Anot P. Reut, tokie tyrimai yra ypatingai svarbūs formuojant ir įgyvendinant verslumo skatinimo politiką, kuri daro reikšmingą poveikį – gali padėti įmonėms kurtis, skatinti jų augimą. Šis tyrimas Lietuvai kaip tik ir parodė, jog lietuviai bijo, bet kartu ir nori kurti verslą, o verslai dažniau kuriami ne dėl rinkoje matomų galimybių, bet iš būtinybės sukurti sau darbo vietą.

„Tokios įžvalgos tapo atspirtimi kuriant naujas, verslininkams skirtas programas ir įrankius – Inovacijų agentūra išplėtė bendradarbystės centrų „Spiečius“ tinklą, pristatė verslo akceleravimo programą, e. komercijos dirbtuves, sukūrė pluoštą elektroninių įrankių verslui bei investavo į moksleivių verslumo skatinimą“, – kalba P. Reut. 

P. Reut  teigia, jog 2022 metų GEM tyrimo rezultatai yra vienas pagrindinių šaltinių įsivertinti, kur dėmesys ir pagalba verslui turėtų būti telkiama toliau. „Pirmiausia, naujausi GEM tyrimo rezultatai džiugina – lietuvių pasitikėjimas savo verslo kūrimo žiniomis ir jėgomis išaugo net 17 procentų. Nors baimė pradėti verslą, atsargus verslo aplinkos vertinimas, lyčių nelygybė bei pagrindinė motyvacija kurti verslą tik iš poreikio lieka, tačiau žinodami šias problemas, galime ieškoti sprendimo būdų“, – pasakoja P. Reut.

Optimistiškos tendencijos Lietuvai

GEM tyrimo Lietuvoje vadovė, Vilniaus universiteto Verslo mokyklos Antreprenerystės ir inovacijų plėtros vadovė prof. dr. Saulė Mačiukaitė-Žvinienė pažymi, kad atsižvelgiant į pandemijos ir energetinių kainų krizės foną, Lietuvos rezultatai GEM indekse išties maloniai stebina.

„Beveik 40 proc. gyventojų mano, kad Lietuvoje yra palankios sąlygos pradėti verslą. Tiek pat gyventojų pažymi, kad nori pradėti verslą arba jau įsteigė savo įmonę su tikslu daryti pokyčius pasaulyje. Palyginimui kaimyninėje Lenkijoje taip galvojančių respondentų skaičius ženkliai mažesnis: 16 proc. ir 11 proc.“, – pažymi tyrimo vadovė.

Ataskaitoje atsispindi stipri Lietuvos verslumo kultūra – pastebimas ryškus gyventojų pasitikėjimo savimi ir verslumo gebėjimų augimas. Pažymėtina, kad šis augimas pastebėtas ir tarp vyrų, ir tarp moterų, o tai rodo visuotinę pažangą. Teigiamo požiūrio į verslumą augimas buvo ypač ryškus tarp moterų – nuo 29 proc. 2014 metais iki daugiau kaip 40 proc. 2022 metais.

Nepaisant paskutiniu metu netrūkusių iššūkių, daugelis Lietuvos verslininkų demonstravo atsparumą, naudodamiesi naujomis galimybėmis ir rodydami gebėjimą prisitaikyti neapibrėžtais laikais. GEM tyrimo rezultatai rodo, kad beveik 30 proc. pradedančiųjų verslininkų pasinaudojo jiems teikiamomis galimybėmis, atsiradusiomis dėl pandemijos.

„Pandemijos laikotarpis, taip pat prasidėjęs karas Ukrainoje turėjo poveikį visų pasaulio šalių verslumui. Daugelis vyriausybių inicijavo paramos programas. Lietuva pasauliniame GEM indekse užima 1 vietą pagal tikslines pandemijos paramos priemones, skirtas įmonėms. Žinoma, labiausiai džiugina, kad Lietuva yra tarp 10 pasaulio valstybių, turinčių aukščiausią verslumo indeksą“, – dalinosi rezultatais prof. dr. S. Mačiukaitė-Žvinienė.

Lietuvos verslumo aplinka yra išskirtinai palanki. Pagal bendrą verslumo ekosistemos vertinimą 2022 metais Lietuva užėmė 6-ą vietą pasaulyje, taip įrodydama savo infrastruktūros, profesinių ir komercinių išteklių veiksmingumą. Forumo Seime metu buvo pažymėta, kad Lietuvoje tarp verslą pradedančių asmenų dominuoja turintys aukštąjį išsilavinimą, o pasaulinėje GEM ataskaitoje, įvertinus daugiau kaip 20 metų renkamus duomenis visame pasaulyje, nurodoma koreliacija, kad kuo daugiau asmenų turi aukštąjį išsilavinimą, tuo didesnis yra verslumo indeksas valstybėje.  

Lietuva vis dar turi iššūkių

Nepaisant šių teigiamų tendencijų, GEM Lietuvos ataskaitoje taip pat išryškinamos tobulintinos sritys. Daugelį potencialių verslininkų atgraso nesėkmės baimė: 5 iš 10 moterų ir 6 iš 10 vyrų dėl šios baimės susilaikė nuo verslo pradėjimo. Tai pat su iššūkiais susiduria ir šeimos verslas, nes šeimos verslo tradicijų tęsimas mažiausiai motyvuoja asmenis integruotis į verslo ekosistemą. Beje, panašios tendencijos dėl šeimos verslų pastebimos Švedijoje, Latvijoje, Slovakijoje. Tai rodo, jog būtų galima daugiau nuveikti teikiant tikslinę paramą ir išteklius potencialiems verslininkams bei verslumo tradicijų stiprinimui.

„Atliktas tyrimas atskleidžia ir kitus iššūkius, su kuriais susiduria Lietuva, pavyzdžiui tik 3 procentai gyventojų planuoja įdarbinti daugiau kaip 6 asmenis savo įmonėse per ateinančius 5 metus, pusė apklaustųjų pažymi, kad įsteigti verslą 2022 metais tapo sunkiau negu ankstesniais metais, taip pat tik trečdalis verslo įmonių planuoja naudoti daugiau skaitmeninių priemonių, o jaunieji verslininkai stokoja valstybės paramos prieigai prie mokslo ir inovacijų infrastruktūros“, – iššūkius vardijo prof. dr. S.Mačiukaitė-Žvinienė.

Be to, nors Lietuvoje padaryta tikrai įspūdinga pažanga verslumo srityje, lyčių atotrūkis vis dar tebėra didelė problema. 2022 metų tyrimo duomenys rodo, kad tikimybė, jog vyrai pradės naują verslą buvo dukart didesnė nei moterų. Nors moterų pasitikėjimas savo gebėjimais verslumo srityje augo nuo 2014 metų, tačiau 2022 metais vis dar buvo mažesnis nei vyrų (58 proc. ir 41 proc.). Atradus sprendimus šiam atotrūkiui įveikti būtų ne tik sukurta lygesnė verslumo ekosistema, bet ir paskatintas tolesnis ekonomikos augimas.

Nustatyta, jog verslumą labiausiai skatina švietimas, moksliniai tyrimai ir inovacijos. Tačiau duomenys taip pat rodo, kad daugiau dėmesio galėtų būti skiriama verslumui po mokyklos baigimo. Nors šalies mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros rezultatai gerokai viršijo pasaulinį GEM vidurkį, pasiūlyta daugiau vyriausybės dėmesio skirti naujų ir augančių įmonių galimybėms naudotis naujausių mokslinių tyrimų ir technologijų prieiga.

Remiantis tyrimu, Lietuva padarė didelę pažangą, kurdama stiprią verslumo ekosistemą. Tačiau dar yra vietos tolimesniam augimui, ypač sprendžiant skaitmenizacijos, lyčių atotrūkio problemą ir stiprinant verslumo įgūdžius aukštosiose mokyklose. „Moody‘s Lietuva“, remiančios tyrimo vykdymą Lietuvoje, vadovas Mariano Andrade Gonzalez teigia, kad būtent todėl ir siekia bendradarbiauti su mokslo institucijomis tokiuose projektuose: „Moody's“ siekia puoselėti ugdančią ir įtraukią kultūrą, kuri suteikia teisingas galimybes siekti pažangos ir plėtoti mūsų ekonomikas ir bendruomenes. Glaudžiai bendradarbiaudami su Vilniaus universiteto Verslo mokykla atliekant Pasaulio verslumo stebėsenos tyrimą visoje Lietuvoje, remiame reikalingų įžvalgų apie verslumo tendencijas nacionaliniu ir tarptautiniu mastu mokslinį pagrindimą ir padedame daryti ilgalaikį poveikį, skatindami socialinius pokyčius bei gerindami žmonių gyvenimo ir darbo sąlygas".

Pasaulio verslumo stebėsenos tyrimas (GEM) vykdomas nuo 1999 metų, tai yra didžiausias kasmet atliekamas tyrimas pasaulyje. Per daugiau kaip 20 metų apklausta daugiau kaip 4 milijonai  gyventojų iš daugiau kaip 100 pasaulio šalių, atlikta tūkstančiai ekspertinių interviu. Geografiškai tyrimas dengia 60 proc. pasaulio BVP, o tyrimą kasmet atlieka apie 500 mokslininkų iš viso pasaulio.

Pasaulio verslumo stebėseną (angl. Global Entrepreneurship Monitor, GEM) Lietuvoje vykdo Vilniaus universiteto Verslo mokykla kartu su Inovacijų agentūra. GEM Lietuvoje remia „Moody‘s Lietuva“ ir Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

 

Visą GEM 2022 m. rezultatų santrauką rasite čia.

GEM 2022 m. Lietuvos rezultatus rasite čia.

DSC 6259

DSC 6345

Ryčio Galadausko nuotr.

Daugiau nuotraukų – #VUVM Facebook puslapio galerijoje.

2023-05-19

 

Kviečiame teikti paraiškas 2023 m. priėmimui į magistrantūros ir MBA studijų programas Vilniaus universiteto Verslo mokykloje. 

Šiemet siūlome šias II pakopos studijų programas (anglų kalba):

  • Sustainable Corporate Finance & Investments – programa, besidomintiems šiuolaikinėmis finansinėmis technologijomis (blockchain, tvariomis investicijomis, tvariais verslo sprendimais, rizikų valdymu ir kita), jų taikymu verslo vystyme.
  • DeepTech Entrepreneurship – praktines ir akademines žinias jungianti programa, auginanti sėkmingus technologijų verslų kūrėjus (-as) ir studijų metu siūlanti startuolių akceleratorių.
  • Digital Marketing – vienintelė tokia studijų programa Lietuvoje, kurioje siūloma gilinti žinias tiek apie tradicinę, tiek apie skaitmeninę rinkodarą.
  • International Project Management – programa tiems, kurie nori išmokti suvaldyti idėjų chaosą ir pokyčius, matyti juos kaip galimybę augti.
  • MBA Entrepreneurship & Innovation – intensyvi vienerių metų programa, įgalinanti antreprenerišką mąstyseną, skirta ateities lyderiams (-ėms), svajojantiems plačiai ir siekiantiems inovuoti. 

Daugiau informacijos apie priėmimo į magistrantūros ir MBA studijų programas etapus:

842x595 apply now

2023-05-04

 

Kaip skatinti atsakingą vartojimą? Kaip sumažinti pakuočių daromą žalą planetai?

Tokį „L‘Oreal“ prekių ženklo „Kiehl's“ iššūkį gavo Vilniaus universiteto Verslo mokykloje (VU VM) organizuotoje BIP (Blended Intensive Program) dalyvavę studentai iš VU VM, Roterdamo verslo mokyklos ir Banku Augstskola (BA) Verslo ir finansų mokyklos.

Visą savaitę BIP dalyviai ruošė pasiūlymus iššūkiui spręsti: pakeliui pasiskirstė į komandas, geriau viens kitą pažino per komandinius žaidimus, išgirdo apie „L‘Oreal“, „Kiehl's“ prekių ženklų filosofiją, aplankė Užstato sistemos administratoriaus pakuočių skaičiavimo centrą, „Douglas“ parduotuves ir pastarojoje vykdė klientų apklausas, klausėsi VU VM dėstytojos doc. dr. Elzės Rudienės, doc. dr. Sauliaus Buivio iš Roterdamo verslo mokyklos paskaitų, dalyvavo „L‘Oreal“ verslo atstovių – Ilonos Sugintienės, Monikos Lauronaitytės – ir VU VM dėstytojos doc. dr. E. Rudienės mentorysčių sesijose.

BIP’ą laimėjo komanda, „Kiehl's“ prekių ženklui pasiūliusi planšetinių kompiuterių integraciją „Douglas“ parduotuvėse. Klientai, atsakę į klausimyną planšetėse, galėtų lengviau pasirinkti jiems tinkančius produktus ir pirktų tai, kas tinka, o ne tiesiog patinka.

Komisijos nariai – doc. dr. Saulius Buivys iš Roterdamo universiteto, Jelena Smirnova, Modris Zakis, Veronika Sinkevič iš „L’Oreal”, Gabrielė Petniūnienė iš „Douglas”, VU VM lektorė Danutė Rasimavičienė  – vertino studentų siūlomų idėjų nuoseklumą, išbaigtumą, komunikacijos, edukacijos planus, pakuočių mažinimo aspektą. Laimėtojų komanda pasiūlė ne tik sprendimą, bet ir jo viešinimo, edukacijos socialiniuose tinkluose idėjas, aptarė, kaip išmatuoti rezultatus.

Sveikiname BIP nugalėtojų komandą: Zil-E-Huma Abbasi, Maurits Euving, Jara De Groot, Hairis Zaimar iš Roterdamo verslo mokyklos, Mariah Krystle Palcia, Aleksandrs Bartkevics iš BA Verslo ir finansų mokyklos bei VU VM atstovus Hatice Dindar, Huseyin Serif Seras, Rahsan Unal, Auksė Damaševičiūtė, Raphael Moulin, Raminta Strumilaitė, Ugne Dvileviciute.

VU VM doc. dr. E. Rudienė apžvelgdama renginį pastebėjo, kad sunkiausia tokią programą organizuoti pirmąsyk – išbandyti kažką naujo baisu visiems. Ateityje VU VM ir toliau planuoja vystyti ir tobulinti BIP projektą.

Kaip teigė doc. dr. Saulius Buivys, svarbiausia pridėtinė BIP vertė – tarptautiškumas, kuris svarbus siekiant pasaulyje pripažintų akreditacijų.

 

1683108262546

MicrosoftTeams image 2

MicrosoftTeams image 17

MicrosoftTeams image 16

2023-04-27

 

Kviečiame skirti 1,2 procento VU Verslo mokyklos organizuojamai „Finansų akademijai“ ir prisidėti prie moksleivių finansinio raštingumo ugdymo.

Lėšos, surinktos iš 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio, suteiks daugiau galimybių plėsti „Finansų akademijos“ projekto veiklą ir pakviesti jame dalyvauti daugiau moksleivių iš sunkiau gyvenančių šeimų.

Greičiausiai ir patogiausiai prašymą galite pateikti elektroniniu būdu per EDS:

E1 Gavėjo tipas: 2

E2 Gavėjo identifikacinis numeris (kodas): 211950810

E3 Mokesčio dalies paskirtis: Verslo mokykla

E4: 1,2

Deklaraciją reikia pateikti iki š. m. gegužės 1 d.

Nuoširdžiai dėkojame visiems, palaikantiems „Finansų akademiją“!

12 2

2023-04-21

 

Finansų valdymo žinių poreikis – didžiulis. Ir ne tik rengiantis savarankiškam gyvenimui ar planuojant ateities pajamas. 10–12 klasių moksleiviai jau dabar domisi, kaip valdyti asmeninius finansus, kokią jų dalį skirti taupymui ir investavimui – tokią išvadą galima daryti po ką tik įvykusios Vilniaus universiteto Verslo mokyklos ir „Nasdaq Vilnius” organizuotos finansų akademijos „Mano pinigai – mano sprendimai“, į kurią susirinko daugiau kaip 40 moksleivių.

Iš dešimties 10–12 klasių moksleivių, kurie buvo apklausti, 8 jau turi darbą ar net kelis. Iš 10 moksleivių, 5 uždirbtus pinigus investuoja. Vieno finansų akademijos dalyvio patirtis ypač išskirtinė – investavęs 10 tūkst. Eur į kriptovaliutas, susigrąžino septynis kartus daugiau. Kita ryškiai išsiskyrusi finansų akademijos dalyvių savybė – antreprenerio mąstymas. Daugelis iš jų siekia kurti globalius verslus, jau dabar turėdami ne tik konkrečias vizijas, bet ir aiškus tikslus ir veiksmų planus, kaip tai pasieks.

„Džiugu, kad pamažu įsitvirtina požiūris, jog finansinis raštingumas yra būtina kiekvieno šiuolaikinio žmogaus kompetencija. Jaunam žmogui ji ne tik suteikia daugiau saugumo ir pasitikėjimo, bet ir padeda kryptingai siekti asmeninių ar karjeros tikslų. Svarbiausia, kad įgūdis valdyti savo asmeninius finansus ir priimti su jais susijusius sprendimus susiformuotų kuo anksčiau ir būtų nuolat tobulinamas“, – sakė VU Verslo mokyklos direktorė dr. Birutė Miškinienė.

Finansų akademijos metu jaunuoliai gavo visą finansinio raštingumo žinių pagrindą, kurį sudaro: gebėjimas atpažinti finansinių sukčių pasiūlymus ir netapti jų auka, asmeninio biudžeto sudarymas, žinios apie pinigų vertę ir nuvertėjimą, skolinimąsi ir investavimą. Teorines žinias įtvirtino projektinės veiklos ir vizitai į didžiausias Lietuvos finansų įmones „Nasdaq Vilnius”, „Swedbank”, Lietuvos banką ir „fintech“ startuolius „SUPER HOW?”, „SumUp EU Payments”, „Mistertango” ir „B4B Payments”.

Finansų profesionalus nustebino jau turimos dalyvių finansinio raštingumo žinios – jie galėjo diskutuoti su mokiniais daugeliu finansinių temų. Jaunus žmones domino, kuo vertingas dalyvavimas finansų rinkose jiems kaip esamiems rinkos dalyviams ir kokią vertę gali įmonės sukurti jų asmeninės karjeros kelyje. Kalbėta ne tik apie investavimo ir taupymo strategijas, bet ir etinę finansinės veikos pusę – tvarius finansus ir asmeninę atsakomybę priimant finansinius sprendimus.

„VU Verslo mokyklos finansinio raštingumo akademija „Mano pinigai“ – mano sprendimai“ atveria galimybes įgyti moksleiviams itin aktualių įgūdžių ir žinių, kurios leidžia priimti teisingus finansinius sprendimus ir apgalvotai pasirūpinti savimi. Stiprūs finansinio raštingumo pagrindai taip pat yra tvari investicija į mūsų ateities gerovę, todėl džiaugiamės, galėdami prisidėti prie šios akademijos veiklos. Glaudus verslo ir universitetų dialogas šioje ir panašiose iniciatyvose – abipusės pastangos kurti tokį rytojų, kokio dalimi visi norime būti ir kuris padeda kurti geresnes aplinkybes jaunųjų talentų, darbo rinkos, visuomenės ir bendrai šalies sėkmei“, – pažymėjo Rita Čepinskienė, „Nasdaq Vilnius“ Žmogiškųjų išteklių vadovė.

DSC 5315 1

DSC 5338

Nuotraukų autorius – Rytis Galadauskas.

2023-04-04

 

Kviečiame į atvirą VU VM magistrantūros studijų vakarą „Open Day for the Future Business Masters“, kurio metu galėsite pasijusti studentu/-e, susipažinti su verslo sričių ekspertais ir priimti sprendimą dėl magistrantūros studijų.  

Laukiame Jūsų Vilniaus universitete – pirmaujančioje Lietuvos akademinėje institucijoje, patenkančioje į 400 geriausių pasaulio universitetų (QS)! 

 

Atvirų magistrantūros paskaitų metu Jūs: 

  • Dalyvausite realiu laiku vykstančiose magistrantūros programų paskaitose su esamais studentais;  
  • Mokysitės projektų valdymo, skaitmeninės rinkodaros, tvarių finansų ir inovacijų technologijų valdymo sričių iš ekspertų;
  • Susipažinsite su VU VM studentais ir išgirsite apie jų patirtį magistrantūros studijose. 

 

Ar esate pasirengę investuoti į savo ateitį? 

Data: Balandžio 13 d. (ketvirtadienį) 18.00 – 21.10 val. 

Vieta: Paskaitos vyks pasirinktinai „online“ formatu („MS Teams“) ir/arba Vilniaus universiteto Verslo mokykloje (Saulėtekio al. 22, Vilniuje).  

Registracija – čia

Daugiau apie VU VM magistrantūros studijasčia

 

Pradėkite kurti savo ateities karjerą Vilniaus universiteto Verslo mokykloje!

 

IG post

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos